Termín
září 2024
Popis
Město jako zřizovatel základních škol by mělo v rámci své strategie 2040 přehodnotit svůj postoj ke školství na území ORP.
Domnívám se, že dotace 1 FTE na školství a příspěvkové organizace rozhodně nepokrývá a nepokryje budoucí potřeby proaktivně akcentovat výzvy, které nás v oblasti vzdělání čekají (AI, zánik řady profesí atd.). Město sice nemůže suplovat rigidnost vzdělávacího sytému, nicméně musí proaktivně ovlivňovat témata, která tvoří základ úspěšnosti a prospěšnosti jeho občanů propisující se do zvyšování životní úrovně a pohody ve městě. Personální posílení v oblasti školství umožní aktivním zaměstnancům držet krok se všemi možnostmi, které lze využít v oblasti dotační/vzdělávání učitelů/up to date témat.
Je známo, a strategie Ostrov2040 o tom hovoří, že řada občanů Ostrova je postižena exekucí. Proti tomuto fenoménu lze bojovat pouze zvyšováním finanční gramotnosti jeho obyvatel již od doporučeného věku, tedy v době školní docházky. Město by mělo aktivně podpořit a motivovat své ZŠ k zavedení výuky předmětu "Finanční a mediální gramotnost" např. takto:
- zprostředkování spolupráce s neziskovými, státními/nestátními organizacemi, které se snaží toto téma akcentovat
- vyhledáním dotačních programů, kdy školy na výuku předmětu získají peníze z veřejných zdrojů
- vyčlenit budget na podporu vzdělání "ambasadorů" témat finanční a mediální gramotnost" z řad učitelů
- motivovat ředitele ZŠ v rámci nastavení KPI´s k aktivitě v této oblasti a k výchově "ambasadorů" z řad učitelů pro tato témata, vznik předmětu, a za proaktivní přístup v této oblasti je také hodnotit.
Chce-li město bojovat s problémem exekucí, potřebuje být hybatelem a ne čekatelem, co přijde z vrchu.:-)